Immigrazioarekiko gizartearen ikuspegia
- Taldearen izena
- Ikasi jolastuz
- Taldekideak
-
- Aroa Fernandez Cisneros
- Iria Hueto Herrera
- Maider Meabe Nielfa
- Irakaslea / tutorea
- Iosu Lizarralde Ibarbia
- Ikastetxea
- Lauaxeta Ikastola
- Maila
- dbh3
- Herria
- Amorebieta-Etxano
- Probintzia
- Bizkaia
- Hizkuntza
- Euskara
- Lanaren eremua
-
- Gizarte zientziak
- Proiektu mota
- Ikerketa proiektua
- Proiektuaren txostena
-
Deskargatu — 442 KB
Ikertzaileen balorazioak
Amaia Munarriz-Ibarrola
Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Saila
UPV/EHU
Kaixo ikertzaile gazteak!
Oso proiektu interesgarria, etorkinen integraziorako eta haiekiko enpatia garatzeko, eta funtsean bizikidetzarako, zorionak! Bideoak ere oso ongi jaso ditu proiektuaren nondik-norakoak, oso landuta dago! (agian musikaren bolumena jaits liteke, hobeto ulertzeko)
Bereziki nabarmenduko nuke ikerketan zehar burutu duzuen “hobekuntza” prozesua. Lehenik jolasa diseinatu eta pilotatu egin zenuten, eta hobetu behar zirenak ikusita, zenbait aldaketa metodologiko egin zenituzten, eta gero berriro esperimentatu zenuten. Hori izaten da ikerketa esperimentaletan jarraitu ohi dugun prozedura, alde horretatik oso ongi! Bestetik, galderak jolasaren aurretik eta ondotik egitea erabaki duzue (gutxienez hasieran), horrela jolasaren bidezko ikasteko gaitasuna neur dezakezue objektiboki, oso erabaki ona hobekuntza jolasari dagokion kontrolatzeko, hori ere.
Proiektua hobetzeko, eta etorkinen “rola” hartzeko, uste dut komeniko litzakeela jolasaren arauei edo parte-hartzaileei ematzen zaien kontsignan arreta jartzea eta hori berrikustea eta moldatzea. Agian rol joko modura plantea daiteke eta gogorarazi parte-hartzaileei jolasean zehar txartel horretako informazioarekin erantzutea, agian galdera-kolore berriren batekin haien esperientziari buruzko pasadizo bat eskatuta, adibidez. Ni beste arlo batekoa naiz (hizkuntzaren eta elebitasunen inguruko ikerketan dihardut), baina gure arloan ikusi dugu emaitzetan eragin handia daukala parte-hartzaileei ariketa bat eginarazteko ematen zaien kontsignak (nola zehazten zaien eginkizuna).
Segi gogotik lanean, ekipo!
___
Mikel Santesteban Insausti
Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketen Saila
Micaela Portilla Ikergunea Ikerketa Zentroa
Euskal Herriko Unibertsitatea
Kaixo, gazteak! Zorionak egindako lan interesgarri eta bikainagatik! Bideoa ere ederra da. Zorionak!
Oso garrantzitsua den gai bat jorratu duzue. Gizartean etorkin mota ezberdinei buruzko informazioa eta eurekiko jarrerak hobetzeko jokuak asmatzea ideia bikaina da. Ez naiz psikologoa edo soziologoa. Psikohizkuntzalaria naiz, eta ongi dakigu herrialde berrian integratzeko hizkuntza berri bat ikastea zaila dela, eta baita azentu atzerritarra duten pertsonenganako jarrera negatiboei aurre egitea ere. Oso proiektu ederra garatzen ari zarete, eta jokua hobetzen jarraitzera animatzen zaituztet. Gustora jolastuko nuke nik ere!
Proiektua oso ongi azaldu duzue. Jolasaren dinamika oso egokia iruditzen zait. Grafikoak egokiak dira eta bikain laburtu dituzue emaitzak, jolasarekin zein helburu bete diren eta zein ez. Ezer hobetzekotan, jolaseko galderen eta proben deskribapen labur bat eta adibide batzuk gehitzea gomendatuko nizueke.
Bestalde, jolaskideak etorkinen azalean gehiago sartzeko, agian egokia litzateke lauki batean erortzean hainbat lauki atzera egitearen arrazoiak azaltzea (deportatua izan zara, CIE batean zaude, etab). Edo erronketan, errol Jolasa luzatu dezake baina baita etorkinek pairatu ditzaketen erronkak ezagutarazi ere. Edonola ere, zorionak zuen lanagatik.