FEEL-THINK-DO!

FEEL-THINK-DO! proiektuaren helburua da material birziklagarriak eta birziklatuak erabiliz jostailu sentsorial bat egitea 2-3 urte bitarteko haurrentzat. Horretarako, oro har, adin-tarte horretan sortzen diren zentzumen eta emozio guztiak hartuko dira kontuan.
Taldearen izena
FEEL-THINK-DO!
Taldekideak
  • Aingeru Fuentes
  • Uxue Andreu
  • Maialen Miguez
  • Nahuel Churruca
Irakaslea / tutorea
Janire Martin Sanchez
Ikastetxea
Jado ikastetxea
Maila
dbh3
Herria
Erandio
Probintzia
Bizkaia
Hizkuntza
Euskara
Ondorioak

Proiektu hau DBHko 3. mailako ikasleek gauzatuko dute.
Proiektu hori garatzeko, honako erronka hau planteatuko da:
ZEIN LITZATEKE HAUR BATENTZAT JOSTAILU PERFEKTUA?
Nola eragiten dute zentzumenek eta emozioek jostailuetan? Ekintza batetik, zer erreakzio? Zure gorputzari entzuten diozu?
Erronka horiei erantzun ahal izateko, eta curriculum akademikoaren zati gisa, zentzumen-jostailu bat egingo da, zientziaren, teknologiaren eta artearen bidez haurrengan eragiten dituen zentzumenen garapena azaltzeko. Jostailuak pedagogia alternatiboen hezkuntza-balioak izatea lortu behar da: ekologikoa, moldakorra, soziala, sortzailea, sentsoriala eta kognitiboa. Era berean, industria-sektoreari eta, batez ere, sektore horretako giza eskubideei buruzko kontzeptuak ezagutarazi nahi dira.
Horretarako, gure zentzumenak eta nerbio-sistemak nola funtzionatzen duten ezagutarazten hasiko gara. Zentzumenekin, pizten diren emozioekin, faktore eragileekin eta emozio horiek identifikatzeko moduarekin lotutako praktikak egingo dira.
Aldi berean, gizarte zientziak ikasgaian industria sektoreak eta bere garapenak landuko dute, lan herrialdearen, lan motaren, langilearen sexuaren eta abarren arabera. Jarduera horren osagarri, bisitak egingo dira udalerriko enpresetara.
Ondoren, jostailu bat diseinatuko da, eta jostailu sentsorial bat erakargarri bihurtzen duten zentzumen horiek guztiak haurrarengan piztu ahal izango ditugu jostailu horrekin. Hori lortzeko, diseinu ez-sexista izango dugu abiapuntu, eta material birziklatu eta birziklagarriekin egiten saiatuko gara.
Lan honetan guztian, emakumearen papera oso kontuan hartuko da. Esan bezala, gizarte-zientzien bidez, emozioen esparruan emakumearen rola landuko da, baita sexu ahula ere, lan desberdinak egiteko egiten duen lana (jostailuak, besteak beste) beti gutxietsita egon denean, lan-baldintza okerragoak, langabezia, eskubideak eta abar edukita. Emakume langileak ere izango ditugu, eta haien esperientzia pertsonalak kontatuko dizkigute esparru horretan. Eta herriko alkatearen bisita, gure udalerriko emakumeen zein portzentaje dagoen langabezian edo lanean, eta Erandioko lehen emakume alkatea izateko duen esperientziaren berri emango diguna.